
HOI AUBERGINE!
HOI AUBERGINE!
Klant
Growers United
Inhoud
Social first, PR onderzoek
Jaar
2025
Social First Campagne
Aubergine schittert steeds vaker op menukaarten, in kookboeken en op de feed van menig foodie. Ook Parool-journalist Mara Grimm kondigde het aan: 2025 werd hét jaar van de aubergine. Toch redt de aubergine het niet altijd tot de keuken of blijft-ie daar nét iets te vaak liggen. Dit terwijl het juist een absolute alleskunner is.




Hallo Aubergine!
Met deze campagne speelden we in op actuele foodtrends én zetten we vol in op gedragsverandering in eigen keuken. Want aubergine is niet alleen lekker, maar ook een gezonder, duurzamer en lokaal alternatief voor vlees, vis of ultra-bewerkte producten. `
We kozen voor een strategie vol social proof en brachten samen met content creators de veelzijdigheid van de aubergine tot leven. Tegelijkertijd zorgde onze PR-aanpak, waarbij we met een trendrapport en sterke marktcijfers de boer op gingen, ervoor dat de media de trend onderstreepten.
Van een social-feed vol aubergines, tot een stuk in de Telegraaf en Delicious: doei kip, kabeljauw en kant-en-klaar… hallo aubergine!








