
BIG BANG BROCCOLI
BIG BANG BROCCOLI
Klant
OneWorld
Inhoud
Online video, guerrilla-acties, abri's
Jaar
2014
Break free, eat broccoli
Even terug naar 2015: Big Bang Broccoli. Een van onze allereerste campagnes waarmee we lieten zien waarvoor we staan. Deze campagne was geen ode aan de broccoli, maar een kritische blik op wat we té normaal zijn gaan vinden. De constante verleiding van zoet, vet en zout. Terwijl fastfood-marketing het straatbeeld domineert, draaiden wij de spotlight om.




Pretty funny video
Met Big Bang Broccoli bewezen we dat dezelfde slimme marketingtrucs die ongezond eten de norm maken, ook werken voor groenten. Een online commercial, guerrilla-acties in de stad en abri’s die je niet kon missen: opeens was broccoli overal.
Het resultaat? Niet alleen aandacht voor broccoli, maar vooral frictie op het systeem. Want als marketing ongezond eten kan normaliseren, kan marketing óók het script herschrijven. Zelfs Michael Pollan reageerde: “Pretty funny video.” Precies daarom zo effectief.
