
POWERED BY THE PIEPER
POWERED BY THE PIEPER
Klant
Nederlandse Aardappel Organisatie
Inhoud
PR activatie, social content
Jaar
2024
De aardappel verbindt
Van jong tot oud, van frietfan tot stamppot-lover: voor iedere smaak is er een gerecht. Vanuit dat inzicht organiseerden we de Aardappelverkiezing: heel Nederland mocht stemmen op zijn favoriet.
Geïnspireerd door politieke campagnes trokken we de straat op met posters, flyers en de slogan “Elke smaak telt”. In een online voorverkiezing brachten al zo’n 1.000 mensen hun stem uit, waarbij friet, ovenschotel en stamppot als favorieten naar voren kwamen.






Naar de stembus
Een week voor de Tweede Kamerverkiezing openden we een proef- en stemlokaal in de Posthoornkerk in Amsterdam. Compleet met stemhokjes, stembiljetten en gerechten van chef Samuel Levie kon iedereen proeven én kiezen. Stamppot won met 44% van de stemmen en het nieuws haalde direct de landelijke pers. Met deze activatie bereikten we ruim 6 miljoen mensen, 78 publicaties in de media (o.a. Hart van Nederland en Q-Music) en één dag lang stond de pieper symbool voor verbinding.

Power to the Pieper
Deze activatie stond niet op zichzelf: al meer dan 10 jaar bouwen we samen met de Nederlandse Aardappel Organisatie aan de zichtbaarheid en waardering van de aardappel. Juist omdat de pieper zo alledaags is, vinden we het telkens weer een creatieve uitdaging om ’m op een verrassende manier onder de aandacht te brengen.