Verantwoord stukje vis tijdens De Bewuste Visweek 2019

09-2019

Tegenwoordig is de keuze voor verantwoorde vis makkelijker dan ooit. Staat er een blauwe MSC– of groene ASC-keurmerk zoals hieronder op de verpakking? Dan kun je ervan uitgaan dat het een verantwoord stukje vis is. Om aandacht te vragen voor de Bewuste Visweek ontwikkelde Food Cabinet in opdracht van MSC social media content en een radiocommercial. 

Bewuste Visweek 2019

Tijdens De Bewuste Visweek 2019, van 23 tot en met 29 september, vraagt MSC extra aandacht voor duurzaam gevangen vis. Hiermee willen zij meer bewustzijn creëren bij de consument, het keuzeproces vergemakkelijken en het logo meer herkenbaar maken. De hele keten wordt ontleed zodat de consument precies begrijpt hoe een vis uit de oceaan eindigt op het bord. 

Food Cabinet heeft voor De Bewuste Visweek 2019 een online campagne ontwikkeld voor de social media kanalen van MSC en een radiocommercial die te horen is op verschillende stations! 

 

https://www.instagram.com/p/B2mSxVBDF8g/

 

Wat is MSC?

De Marine Stewardship Council is een non-profit organisatie en zij strijden er al 20 jaar voor om onze oceanen gezond en vol leven te houden. Duurzaam vissen betekent dat er geen overbevissing plaatsvindt, dat je de natuurlijke (leef)omgeving niet aantast en dat je ervoor zorgt dat mensen die afhankelijk zijn van de visserij hun middelen van bestaan niet kwijtraken. MSC streeft ernaar de huidige visstand te bewaken zodat niet alleen wij, maar ook de volgende generaties nog kunnen genieten van al het moois dat rondzwemt in de oceaan.

Food Cabinet ontwikkelde eerder voor MSC campagnes rondom tonijn, haring en de Hollandse garnaal.

Radiocommercial

Vanaf maandag 23 september is de commercial te horen op Sky Radio, Radio 10, NPO Radio 2! 

Kies blauw of groen!

Lees meer over De Bewuste Visweek en vind recepten op de website van MSC.

Bron: MSC