Bio, lekker voor je.
Ketenorganisatie Bionext
STRATEGIE & CAMPAGNE
commercial | social content | OOH
Biologisch eten klinkt goed, maar roept vaak hetzelfde beeld op: te duur, te ingewikkeld. Met de campagne ‘bio lekker voor je’ brachten we daar verandering in. We lieten zien hoe biologisch eten simpel, lekker en vooral dichtbij kan zijn.
In drie jaar tijd inspireerden we consumenten continu met verhalen over biologisch en zetten we twee keer per jaar de schijnwerpers vol op de overstapweken. In januari en september, wanneer goede voornemens en frisse starts centraal staan, lieten we zien dat kiezen voor biologisch de makkelijkste én lekkerste manier is om een verschil te maken. Met een slimme mix van commercials, OOH en social content maakten we biologisch eten het gesprek van de dag.
Bio is lekker voor jou én de wereld.
Door samen te werken met supermarkten en biologische winkels was de boodschap niet alleen online te zien, maar ook letterlijk in het schap. Het resultaat? Bijna 6 miljoen bereikte mensen in twee jaar en een sterke basis voor de succesvolle vervolgcampagne ‘De mooiste boodschap is bio’.
Commercial Bio lekker voor je – Campagnejaar 2021 from Food Cabinet on Vimeo.
De Overstapweken
We organiseren twee keer per jaar de overstapweken om mensen een duwtje in de richting van biologisch te geven. Deze vinden plaats aan het begin van het jaar en vlak na de zomervakantie. We gebruiken het momentum van de goede voornemens en het nieuwe start-gevoel in september om consumenten te laten zien dat overstappen op biologisch de makkelijkste en lekkerste manier is om een verschil te maken.
Gedurende drie weken laten we mensen zien wat de voordelen van biologisch zijn. Met een online video-campagne laten we op een frisse en laagdrempelige manier zien waar je voor kiest wanneer je de biologische variant in het winkelmandje stopt. Tijdens de overstapweken in januari komt daar ook een abri-campagne in de vier grote steden bij. Bijbehorende inhoudelijke artikelen bieden vervolgens meer diepgang over waar biologisch voor staat.
Resultaten van de overstapweken
800.000
unieke mensen bereikt op Facebook & Instagram
Ruim 2 miljoen
weergaven op Facebook & Instagram
400.000
video views van 15 seconden
Samenwerkingen
Voor dit project hebben we samengewerkt met:
- Videoproductie campagnevideo: Bruut
- Fotografie portretten: Ingrid Hofstra
- Fotografie Bio Buiten Expeditie: Joke Schut
- Video’s Overstapweken: Thalia de Jong
- Video de wereld van morgen: Roby Kikic
- Voiceover Pim Veth
- Studio: Soundsright
- DOP: Rick Bruins
Ook samenwerken?
Neem contact op met Sebastiaan Aalst via sebastiaan@foodcabinet.nl of 020 22 33 161.