Bio, lekker voor je.

Ketenorganisatie Bionext

STRATEGIE & CAMPAGNE
commercial | social content | OOH

Biologisch eten klinkt goed, maar roept vaak hetzelfde beeld op: te duur, te ingewikkeld. Met de campagne ‘bio lekker voor je’ brachten we daar verandering in. We lieten zien hoe biologisch eten simpel, lekker en vooral dichtbij kan zijn.

In drie jaar tijd inspireerden we consumenten continu met verhalen over biologisch en zetten we twee keer per jaar de schijnwerpers vol op de overstapweken. In januari en september, wanneer goede voornemens en frisse starts centraal staan, lieten we zien dat kiezen voor biologisch de makkelijkste én lekkerste manier is om een verschil te maken. Met een slimme mix van commercials, OOH en social content maakten we biologisch eten het gesprek van de dag.

Bio is lekker voor jou én de wereld.

Door samen te werken met supermarkten en biologische winkels was de boodschap niet alleen online te zien, maar ook letterlijk in het schap. Het resultaat? Bijna 6 miljoen bereikte mensen in twee jaar en een sterke basis voor de succesvolle vervolgcampagne ‘De mooiste boodschap is bio’.

Commercial Bio lekker voor je – Campagnejaar 2021 from Food Cabinet on Vimeo.

Interviews met biologische boeren, telers en producenten.
 

De Overstapweken

We organiseren twee keer per jaar de overstapweken om mensen een duwtje in de richting van biologisch te geven. Deze vinden plaats aan het begin van het jaar en vlak na de zomervakantie. We gebruiken het momentum van de goede voornemens en het nieuwe start-gevoel in september om consumenten te laten zien dat overstappen op biologisch de makkelijkste en lekkerste manier is om een verschil te maken. 

Gedurende drie weken laten we mensen zien wat de voordelen van biologisch zijn. Met een online video-campagne laten we op een frisse en laagdrempelige manier zien waar je voor kiest wanneer je de biologische variant in het winkelmandje stopt. Tijdens de overstapweken in januari komt daar ook een abri-campagne in de vier grote steden bij. Bijbehorende inhoudelijke artikelen bieden vervolgens meer diepgang over waar biologisch voor staat.

Resultaten van de overstapweken

800.000

unieke mensen bereikt op Facebook & Instagram

Ruim 2 miljoen

weergaven op Facebook & Instagram

400.000

video views van 15 seconden

“Wat vooral opvalt in onze samenwerking is het zeer professionele projectmanagement van Food Cabinet. De planning en organisatie is in uitstekende handen en ‘ontzorgt’ ons volledig. Een fijn gevoel. Daarnaast werken we écht samen als team, waarbij het soms bijna voelt alsof we collega’s zijn. Met het erg leuke team van Food Cabinet gaan we steeds op zoek naar een leuke, creatieve en inspirerende invulling, waarbij we altijd kunnen vertrouwen op de kennis, strakke regie en organisatie van Food Cabinet.”

Joyce van den Bos en Paula Nijman, Bionext 

Samenwerkingen

Voor dit project hebben we samengewerkt met:

 

Ook samenwerken?

Neem contact op met Sebastiaan Aalst via sebastiaan@foodcabinet.nl of 020 22 33 161.