Een staande ovatie voor boerenkool

Koninklijke Vezet i.s.m. Albert Heijn

Boerenkool is een reuze gezonde en lekkere groente van eigen bodem. Koesteren dus, die hap! Nederlanders kopen op jaarbasis ruim vijf miljoen kilo boerenkool en hiermee is het met recht één van de bekendste wintergroenten. Hoe zorgen we dat Nederlanders vaker variëren met deze superfood van Hollandse bodem?

DE KWESTIE

Het meest populaire gerecht met boerenkool is natuurlijk stamppot met (vegetarische) worst en mosterd. Niet te versmaden, natuurlijk. Maar er is nog zo veel meer mogelijk. Koninklijke Vezet vroeg Food Cabinet een campagne te ontwikkelen die consumenten inspireert vaker boerenkool op tafel te zetten, met name wanneer de groente in het seizoen is.

CAMPAGNECONCEPT

Om boerenkool een welverdiend podium te geven, maakten we het tot een icoon met een eigen nationale feestdag. Een product dat heel Nederland omarmt. Met optimistische en inspirerende verhalen verleidden we consumenten om vaker boerenkool op tafel te zetten. Onderdelen van de campagne waren het uitroepen van Nationale Boerenkooldag tot nationale feestdag, een website en campagnevideo, gifjes, online advertising en een Instagram-account met lekkere verrassende recepten. De door Food Cabinet ontworpen boerenkooltruien vlogen de webshop uit, we organiseerden een boerenkooldiner bij Mediamatic en bezorgden pakketten met boerenkool in de hoofdrol bij (online) influencers. Boerenkool is inmiddels een graag geziene groente en bijzonder ‘Instagrammable’.

De intussen wereldberoemde boerenkooltrui!

Elk jaar opnieuw aandacht voor boerenkool

Sinds de eerste Nationale Boerenkooldag in 2015 hebben we er elk jaar opnieuw aandacht aan geschonken. Zo brachten we de boerenkooltrui opnieuw uit, met dit keer een juniormodel voor kinderen en bezorgden we prachtige boerenkoolboeketten om de woonkamer op te fleuren. Elke actie leverde in oktober weer extra aandacht op voor de boerenkool.

OVER KONINKLIJKE VEZET

Koninklijke Vezet is Europees marktleider in gemaksgroente, gesneden fruit, maaltijdsalades, verse maaltijden en koelverse pizza’s. In Warmenhuizen staan vier grote gespecialiseerde fabrieken met ruim 1.300 medewerkers. Koninklijke Vezet is onderdeel van een internationaal opererende groep, die ook vergelijkbare productiebedrijven heeft in het zuiden van Nederland en in Scandinavië. De missie van Vezet: Gezond eten met meer groente en fruit voor iedereen smakelijk en makkelijk maken. “De ontwikkelingen in de voedingsindustrie zien we dagelijks terug in de steeds sneller veranderende markt. Het drijft ons om te blijven anticiperen en innoveren.”

SAMENWERKINGEN

Voor deze campagne hebben we samengewerkt met:

MEER WETEN?

Neem contact op met Jelleke Raats via jelleke@foodcabinet.nl of 020 22 33 161.

Jelleke Raats