brood, goed verhaal.
Nederlands Bakkerij Centrum en Instituut Brood & Gezondheid
CAMPAGNE
commercial | social content
Brood levert energie, is duurzaam en bevat belangrijke voedingsstoffen zoals vitamines, mineralen en vezels. Volkorenbrood is de gezondste variant en wordt sterk aanbevolen door gezondheidsorganisaties, maar veel mensen weten dit niet. We zijn steeds meer bezig met een gezonde levensstijl, maar onderschatten de rol van brood daarin.
Om de waarde van brood opnieuw onder de aandacht te brengen, ontwikkelden we de Europese campagne ‘Brood, goed verhaal’. In deze campagne worden verschillende verhalen over brood in diverse media gedeeld. De campagne werd uitgerold in zowel Nederland als België.
De goede verhalen over brood vertellen.
Er doen veel mythes de ronde over brood, maar wat is nu waar? In een reeks verhalen worden de goede eigenschappen van brood belicht, zodat mensen denken: “Als ik dat had geweten, had ik meer brood gegeten.” De creatieve basis van de campagne is een brood boekenplank, waarbij elk ‘boek’ een ander verhaal vertelt, zoals over de superpowers van brood en feiten versus fabels. Benieuwd? Ontdek alle brood verhalen.
Deze verhalen kregen aandacht via TV, online video’s, sociale media, print en PR. In de champagneaandeel is het broodvolume met 3% gestegen, en het aandeel volkoren rees van 52% naar 57%. De campagne is onderdeel van de regeling ‘Enjoy it’s from Europe’.
Voor deze campagne werken we samen met Selmore Creative Agency en MediaCom.
OOK SAMENWERKEN?
Neem contact op met Sebastiaan Aalst via sebastiaan@foodcabinet.nl of 020 22 33 161.