Heel Nederland en België doen de mossel
Het Nederlands Mosselbureau
BRANDING & CAMPAGNE
commercial | social content | out-of-home
Ah, de mossel. Held van het terras, koning van de zomermaanden. Maar in de supermarkt? Daar wordt -ie vaak over het hoofd gezien. En laten we eerlijk zijn: mosselen hebben bij veel 50-minners een imagoprobleem. Ze zien eruit als iets waarvoor je een handleiding nodig hebt, en dat past niet in het drukke leven van ouders, singles en samenwoners.
Concept: doe de mossel!
Met de “Doe de mossel!” campagne maakten we mosselen bij een jonger publiek (25 – 45 jaar) onweerstaanbaar én toegankelijk. Ons uitgangspunt: kook wat je al kent, maar geef het een mosseltwist. Denk aan pasta, curry of stamppot – maar dan met mosselen.
Van terras naar boodschappentas
We zetten twee bewezen reclametechnieken in: een aanstekelijk deuntje en een krachtige, activerende slogan. Dus gebaseerd op de discohit “Do the Hustle” creëerden we een eigentijdse versie: “Doe de mossel!”. De campagne werd breed uitgerold via tv, radio, social media en online platforms.
Met een mix van recepten, inspirerende video’s en duurzame storytelling brachten we de mossel van het terras naar de keuken van een nieuwe generatie thuiskoks.
Samenwerkingen
Voor deze mosselcampagne hebben we samengewerkt met:
- Opdrachtgever: Het Nederlands Mosselbureau (Dana Nijstad en Tilly Sintnicolaas)
- Videoproductie: Bruut Amsterdam
- Regie: Sjors Baarveld
- Acteur: Javan Hoen
- Design: Krista Stofberg
- Muziek: SMP
OOK SAMENWERKEN?
Neem contact op met Sebastiaan Aalst via sebastiaan@foodcabinet.nl of 020 22 33 161.