Lancering wereldprimeur: Coffee Free Coffee
Northern Wonder
Koffie is het favoriete drankje van miljoenen mensen, maar de productie ervan zet flinke druk op het milieu. Northern Wonder bracht hier verandering in met een baanbrekend product: koffie zonder koffiebonen. Een duurzame oplossing die dezelfde smaak biedt, maar zonder ontbossing en milieuschade. Onze taak? Deze wereldprimeur groots introduceren en de aandacht trekken van zowel pers als consumenten.
Dat moet je proeven!
Voor de lancering kozen we voor een slimme PR-strategie met storytelling als kern. We brachten het verhaal van coffee-free coffee tot leven. Met een exclusief tasting event in Lab44 in Zaandam lieten we journalisten en influencers het product zelf ervaren. Een krachtig persbericht met sterk beeldmateriaal zorgde ervoor dat de boodschap snel werd opgepikt door grote media.
Perslancering in de Hortus Botanicus.
De wereldprimeur trok volop aandacht. Met 74 publicaties, waaronder toonaangevende titels als RTL Nieuws, het AD en De Telegraaf, en een bereik van ruim 21 miljoen mensen, was de lancering een groot succes. Northern Wonder werd niet alleen gelanceerd, maar ook stevig neergezet als innovatieve koploper in duurzame koffie. Met sterke storytelling konden we zo écht impact maken!
De aandacht voor de lancering was groot. Onder meer NOS, EditieNL/RTL Nieuws, de Volkskrant, Change Inc, Business Insider, BNR, Food Navigator en Culy besteedden aandacht aan Coffee Free Coffee.
Resultaten
Totale mediawaarde
€ 852.762,53
Aantal RTV-publicaties
10
Totaal aantal publicaties (print, online, RTV)
108
OOK SAMENWERKEN?
Neem contact op met Sebastiaan Aalst via sebastiaan@foodcabinet.nl of 020 22 33 161.