Brood en eiwitten
Nederlands Bakkerij Centrum (NL)
CAMPAGNE & PR
influencer marketing | social content
Wist je dat twee volkoren boterhammen meer eiwitten bevatten dan een ei, avocado of een glas sojadrink? Het good old sneetje volkorenbrood is een krachtige eiwitbron voor na het sporten, die helaas nog vaak over het hoofd gezien wordt.
Daarom hebben we samen met het Nederlands Bakkerij Centrum tijdens de allereerste Protein Power Proefles brood en sport letterlijk bij elkaar gebracht. Trainer Coco Sabajo-Lanen gaf een allesbehalve doorsnee workout aan journalisten en influencers. En daarna was het uiteraard tijd voor het betere eetwerk, met een lunch van volkorenbrood + eiwit boostend beleg.



In no-time toverden we simpele boterhammen om tot eiwitrijke lunches.
Om ook buiten de bakkerij de kracht van volkorenbrood als eiwitbron te laten zien, zetten we een stop-motion campagne in via paid media.
Al jaren draaien we campagnes voor en zijn we vaste PR-partner van het Nederlands Bakkerij Centrum. Samen met Selmore ontwikkelden we de campagnestrategie Brood, goed verhaal, die zowel in Nederland als België is uitgerold. Van activaties en social content tot commercials: alles wat we doen vertelt het goede verhaal van volkorenbrood. En met succes!. Na jarenlange daling wisten we de negatieve trend in broodconsumptie te kantelen naar een groei van +3%. Vooral dankzij het aandeel volkoren dat is gestegen van 52% naar 57%.
OOK SAMENWERKEN?
Neem contact op met Sebastiaan via Sebastiaan@foodcabinet.nl
