Driejarige EU-campagne 'Bio lekker voor je' van start
05-2019
Biologisch eten en drinken is lekker voor jou én voor de wereld. Dat is de boodschap van de nieuwe campagne voor biologische producten die wij ontwikkelden in opdracht van Bionext, ketenorganisatie voor biologische sector. Vandaag start de driejarige campagne ‘Bio lekker voor je’ die laat zien hoe biologisch binnen een duurzame en bewuste lifestyle past met als doel consumenten te stimuleren nóg vaker voor biologisch te kiezen.
Biologisch past binnen een bewuste lifestyle
Zeven op de tien (71%) consumenten koopt een deel van hun boodschappen biologisch, zo blijkt uit onderzoek*. Zorg voor het milieu en een breder assortiment zijn de voornaamste drijfveren om biologisch te kopen. Bijna de helft van de mensen die biologisch koopt, doet dit steeds vaker dan voorheen. Bewuster omgaan met het milieu (56%) en het ruimere assortiment (50%) zijn daarbij de grootste drijfveren. Maar ook gezondheid (24%) en smaak (18%) zijn redenen voor consumenten om biologisch te kopen.
“Biologisch groeit! Steeds meer mensen kiezen voor biologisch en daar zijn we superblij mee. Door te laten zien hoe biologisch binnen een duurzame en bewuste lifestyle past, willen we de keuze voor biologisch nog vanzelfsprekender maken”, aldus Marleen Meijers, Manager Marketing & Communicatie bij Bionext.
Lekker voor jou én de wereld
Kevin Corcoran, creatief directeur bij Food Cabinet: “Het Europees biologisch keurmerk is door Milieu Centraal uitgeroepen tot topkeurmerk. We hopen dat steeds meer mensen het ‘groene blaadje’ gaan herkennen en nog vaker kiezen voor biologisch. Met de campagne laten we zien hoe lekker en makkelijk het kan zijn om dagelijks een positieve impact te hebben op mens, dier én milieu. We zijn trots dat we samen met Bionext drie jaar kunnen bouwen aan de zichtbaarheid van biologische producten en het Europees erkende biologische keurmerk.
*Onderzoek uit 2019 uitgevoerd door Ruigrok NetPanel in opdracht van Bionext.
Over Bionext
Bionext verbindt de Nederlandse biologische ketens van boer tot consument. Bionext wordt gedragen door drie verenigingen: Biohuis (boeren en tuinders), BioNederland (producenten en handel) en de Biowinkelvereniging. Het programma ‘Bio lekker voor je’ is door de Europese Commissie geselecteerd onder het werkprogramma 2018 en valt onder de Europese regeling voor Voorlichtings- en afzetbevorderende acties van landbouwproducten. www.bionext.nl