Aubergine. Lekker eigenwijs.
De auberginetelers van de A8 (growers united)
STRATEGIE & CAMPAGNE
branding | positionering | social content | OOH
Bij spinazie denk je aan spierballen, bij tomaatjes aan snoepen. En de aubergine dan? Die is gewoon lekker eigenwijs. Lekker omdat -ie super veelzijdig is en eigenwijs omdat je ‘m even moet leren kennen. Als je weet hoe je ‘m het best kunt bereiden, krijg je er veel voor terug!
Heb jij zin in een keukenavontuurtje?
Daarom nodigden we mensen uit hun eigenwijze kant te omarmen en zelf te ontdekken hoe veelzijdig de aubergine is. Met ‘je-bord-leeg-likkende’ recepten, zoals Pasta alla norma, Ratatouille Traybake en Lasagne Melanzane, laten we zien dat koken met aubergine helemaaaaaal niet zo moeilijk is.
Uit onderzoek bleek namelijk dat Nederlanders maar weinig weten over de bereiding van aubergine. Sterker nog, ze staat bijna onderaan de lijst van meest gekozen groenten. Onterecht vonden de auberginetelers van de A8 (Growers united). De aubergine is namelijk een van de meest veelzijdige groenten die je in het schap kunt vinden.
De aubergine op straat
Opvallende out-of-home reclame in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht, gecombineerd met 200 instore schermen bij Albert Heijn, zetten de aubergine in de spotlight. Online deden we daar nog een schepje bovenop. Influencers en content creators kookten eigenwijs met aubergine en we deelde how-to- en recept inspiratie. Zo geven we de lekker eigenwijze aubergine een vaste plek op het boodschappenlijstje.
Het resultaat mag er zijn!
Online bereik
2.499.024
In-strore en OOH bereik
8.610.526
Verkoopboost van
van 5% tijdens de campagne
OOK SAMENWERKEN?
Neem contact op met Sebastiaan Aalst via sebastiaan@foodcabinet.nl of 020 22 33 161.