Good Food PR
Hoe haalt jouw verhaal de headlines? Met PR zorg je ervoor dat anderen over je gaan praten. Of het nu om een productlancering, herpositionering, evenement promotie of funding campagne gaat, wij hebben er ervaring mee. Onze drie ingrediënten: een strategische en relevante invalshoek gebaseerd op onze jarenlange food kennis, de juiste timing en een ijzersterk netwerk. En ja, wij hebben die ingrediënten voor jou in huis. We zorgen ervoor dat jouw nieuws opvalt bij de juiste journalisten, foodies, content creators, stakeholders en influencers. Met onze creatieve mindset maken we een combinatie van PR-middelen die ervoor zorgt dat jouw verhaal de media haalt.
Strategy first
Voordat we gaan nadenken over middelen, bepalen we welke PR strategie er nodig is om jouw doelstellingen te behalen, om jouw doelgroep te bereiken. PR is zaaien en oogsten. We geloven daarom sterk in een doorlopende PR-strategie. Door het opbouwen en onderhouden van relaties vanuit jouw merk of organisatie, weten zij jou ook sneller te vinden. Zo bouw je aan een duurzaam PR-succes op de langere termijn en blijf je via de media top of mind bij je doelgroep.
Sterk netwerk in food
PR draait om het juiste netwerk. De sweet spot: jouw verhaal en de interesses van journalisten op elkaar aan laten sluiten. Als specialistisch bureau zijn we al meer dan 10 jaar actief in de food wereld en hebben zo een sterk netwerk opgebouwd van journalisten, influencers en chefs. We weten wat er speelt op het gebied van nieuws en trends, en kunnen daarom snel schakelen met het juiste verhaal, bij de juiste contactpersoon. Zowel bij vakbladen als dagbladen en van lifestyle tot regionaal. Of het nu om culinaire pers gaat, agrarische vakbladen of tv-programma’s. Zo brengen we jouw verhaal onder de aandacht bij de juiste mensen, met de best passende invalshoek zodat zij erover gaan berichten.
Way of working
Wij vormen de schakel tussen jouw verhaal en de pers, en geloven daarom in korte lijntjes. Je schakelt daarom altijd direct met onze PR Specialist zowel in de voorbereiding als uitvoer. Aan de hand van monitoring houden we de resultaten nauwlettend in de gaten en leveren een uitgebreide rapportage inclusief bereik en PR-waarde op.
Proactief
We zoeken de media zelf actief op met nieuws. Dit kan gepland, door op strategische momenten de media te benaderen, bijvoorbeeld met een persbericht en opvolging, activatie of persevent. Maar ook ongepland: ad-hoc spelen we in op kansen in de actualiteit.
Reactief
PR hoeft niet alleen proactief te zijn, maar in sommige gevallen is het juist ook reactief, door op de juiste manier te reageren en om te gaan met media-aanvragen. Ook met crisis PR kunnen we je bijstaan.
Benieuwd of PR iets voor jouw merk of organisatie is?
Je merk versterken met B2C en B2B PR, je nieuws delen via persberichten, een impactvol persevent organiseren, je product succesvol lanceren of… je snapt ‘m wel. Lets talk!
Annelies ten Wolde, Marketing Manager Agrifirm: “PR is een belangrijk onderdeel van de BOER&NLekker communicatiestrategie. Food Cabinet heeft een belangrijke rol gespeeld in deze PR momenten. Met een professionele begeleiding hebben we sterk nieuwswaardige berichtgeving gerealiseerd en is er gezorgd voor goede follow up en voorbereidingen voor interviews. We zijn zeer blij met de behaalde resultaten.”
Samuel Levie
Oprichter, Eigenaar
samuel@foodcabinet.nl
Laura Emous
PR specialist
laura@foodcabinet.nl