Nudging in de supermarkt
02-2024
Whitepaper gedragsverandring via nudging.
In onze 360 graden campagnes gebruiken we gedragsveranderingstechnieken om mensen op een leuke en positieve manier te inspireren gezonde en duurzame keuzes te maken. Nudging is hierbij een van onze sleuteltechnieken: een vriendelijk zetje dat helpt bij het ontdekken van betere opties. Het is een subtiele, maar krachtige manier om gedrag te sturen.
Neem bijvoorbeeld onze samenwerking met het Nationaal Actieplan Groenten en Fruit. We pasten nudging toe om klanten van de Dirk supermarkten aan te moedigen meer groenten en fruit te kopen. Het resultaat? Een succesvolle experiment, dat we in de online winkelomgeving van Hoogvliet hebben voortgezet. Daarnaast werken we in opdracht van Bionext en BioForum aan een campagne in België en Nederland om de verkoop van biologische producten in de supermarkt te stimuleren.
In 2023 ontwikkelden we ook een nugde-campagne op Jumbo.com, om zo de biologische verkoop te stimuleren.
Ontdek in ons whitepaper de top 10 nudgetechnieken, inclusief voorbeelden direct uit de supermarkt. We combineerden onze eigen praktijkervaringen met boeiende inzichten over nudging en gedragsverandering.