
KOFFIE ZONDER KOFFIE
KOFFIE ZONDER KOFFIE
Klant
Northern Wonder
Inhoud
Perslancering
Jaar
2022
Koffie is het favoriete drankje van miljoenen mensen, maar de productie ervan zet een groeiende hoeveelheid druk op ontbossing. De start-up: Northern Wonder bracht hier verandering in met een baanbrekend product: koffie zonder koffiebonen. Een duurzame oplossing die je op dezelfde manier zet en dezelfde smaak biedt, maar zonder ontbossing en milieuschade. Onze taak? Deze wereldprimeur introduceren en de aandacht trekken van zowel pers als consumenten.







De kracht van het verhaal
We brachten het verhaal van Coffee free coffee tot leven. Met een exclusief tasting event in de Hortus Botanicus in Amsterdam lieten we journalisten en influencers het product als allereerste zelf ervaren. Een symbolische locatie, omdat hier ooit ook de koffieplantjes zijn opgekweekt die aan de basis stonden van de koffieplantages in Centraal- en Zuid-Amerika.
De wereldprimeur trok volop aandacht. Met 74 publicaties, waaronder titels als RTL Nieuws, het AD en De Telegraaf, en een bereik van ruim 21 miljoen mensen, was de lancering een groot succes. Northern Wonder werd niet alleen gelanceerd, maar ook stevig neergezet als innovatieve koploper in duurzame koffie. Met sterke storytelling konden we zo écht impact maken!


