
LOWLANDER GOES LOW & NO
LOWLANDER GOES LOW & NO
Klant
LOWLANDER
Inhoud
Onderzoek
Jaar
2025
Lowlander Botanical Beers stond voor een spannende switch: als eerste Nederlandse biermerk zetten ze vol in op alcoholvrij en laag-alcoholisch bier, met maximaal 3,5%. Een flinke stap en eentje die natuurlijk groots in de spotlight mocht.







Een knallend begin van het jaar
Paginagroot in het FD en brede aandacht van o.a. De Telegraaf, Hart van Nederland en Misset Horeca. Met landelijke media-aandacht werd Lowlander stevig neergezet als koploper in de low & no categorie.

De psychologie van minder drinken
Samen met het Future of Food Institute doken we in het gedrag achter deze beweging. Via een consumentenonderzoek ontdekten we waarom steeds meer mensen alcohol laten staan, welke slimme tactieken ze gebruiken om te minderen en hoe de horeca daarop inspeelt. Met die inzichten ontwikkelden we een onderzoeksrapport, gelanceerd tijdens Dry January. Zo gaven we vakmedia én lifestyle media voer voor verhalen.