Volg ons

Nieuwsbrief

Linkedin

Instagram

vacatures

Design stagiair(e)

Finance Manager

Open sollicitatie

CONTACT
info@foodcabinet.nl
(+31) 020 223 3161
Agatha Dekenstraat 4H
1053 AP Amsterdam
Legal
B-Corp
Algemene voorwaarden
Privacy statement
Food Cabinet StickerB Corp Sticker
Campagne van Food Cabinet voor NK Broodbeleggen

NK BROODBELEGGEN

NK BROODBELEGGEN

Klant
Nederlands Bakkerij Centrum
Inhoud
Social content
Jaar
2025
PR
CAMPAGNE

De boterham opnieuw uitgevonden

Iedere dag smeren duizenden Nederlanders gedachteloos een boterham. Lekker, maar vaak een beetje voorspelbaar. Steeds vaker wordt brood daarom ingewisseld voor een andere lunch. Terwijl het juist een voedzame bodem is waarop alles kan. Wat nou als we die boterham niet inruilen, maar juist opnieuw uitvinden? 

Slide 1
Slide 1
Slide 2
Slide 2
Slide 3
Slide 3
Slide 4
Slide 4
Slide 5
Slide 5
1/5

Wanneer creativiteit de lunch overneemt

Precies dat was het startpunt voor de allereerste editie van het NK Broodbeleggen in 2025. Een landelijke uitdaging waarin we jongvolwassenen vroegen: hoe creatief ben jij met je boterham? De jury bestond uit broers Martijn en Friso Nelis, beter bekend als Broodjestester. Met hun oordeel werd broodbeleggen opeens een nationale sport. Media, jongeren en food-fans doken er massaal op en de dagelijkse boterham kreeg een flinke imago-boost.


Door mensen zelf de regie te geven, ontstond er een golf van verrassende en authentieke content. Zo veranderden we het meest alledaagse eetmoment in een gesprek waar iedereen over mee wilde praten.

NK Broodbeleggen 2026 omslag

Andere cases

ZUURVAATJE

ZUURVAATJE

Tromp & Rueb
PR
2025
2025

VAN BOOT TOT BORD

VAN BOOT TOT BORD

MSC
CAMPAGNE
STRATEGIE
2022
2022

LOWLANDER GOES LOW & NO

LOWLANDER GOES LOW & NO

LOWLANDER
PR
2025
2025

HOI AUBERGINE

HOI AUBERGINE

Growers United
STRATEGIE
CAMPAGNE
2025
2025

POWER TO THE PIEPER

POWER TO THE PIEPER

Nederlandse Aardappel Organisatie
PR
2024
2024