Het Food Cabinet Magazine

07-2019

Met trots presenteren we de eerste editie van het Food Cabinet magazine! Hierin geven we je een kijkje in onze keuken en lichten we een aantal campagnes uit die bewijzen dat een beter voedselsysteem niet alleen in theorie mogelijk is, maar binnen handbereik ligt.

Bekijk hier het magazine op Issuu. Liever een papieren versie? Stuur een mailtje naar info@foodcabinet.nl en er komt zo snel mogelijk een exemplaar je kant op!

Tekst gaat door onder de foto’s.

Neem een kijkje in het Food Cabinet magazine.
Voorwoord – Helen Kranstauber

Bij Food Cabinet zijn we helemaal gek op eten! Je had vast ook niks anders verwacht van een campagnebureau dat werkt aan een voedselsysteem met toekomst. Eten voedt ons, geeft ons plezier en genot, en brengt ons als mensen dichter bij elkaar. De toegang tot goed en gezond eten zorgt ervoor dat mensen hun dromen kunnen najagen. Iets wat iedereen op deze wereld gegund zou moeten zijn. Eten verrijkt in vele opzichten ons leven. Maar er is nog iets.

Eten vormt ook de sleutel tot een betere wereld. Hoe we eten produceren en consumeren is niet alleen de veroorzaker van de problemen op het gebied van klimaatverandering, afnemende biodiversiteit, sociale ongelijkheid en een ongezonde levensstijl – het biedt óók de oplossing. En dat is de reden dat we Food Cabinet zeven jaar geleden hebben opgericht.

Als campagnebureau geloven we dat de keuzes die je dagelijks in de supermarkt en de keuken maakt, je als consument veel meer invloed op het voedselsysteem geven dan je misschien denkt. Food Cabinet maakt die keuzes zo aantrekkelijk en aanstekelijk mogelijk. Je wilt gewoon niks anders! Zo maken we de aardappel van eigen bodem tot de meeste verleidelijke in zijn soort, nudgen we ons een weg naar een grotere consumptie van groenten en fruit én zorgen we ervoor dat #verspillingsvrij het nieuwe normaal wordt. Met ons werk doorbreken we vastgeroeste patronen en laten we zien hoe lekker, leuk en makkelijk het kan zijn om bewuste keuzes te maken op het gebied van voeding.

Ik ben ervan overtuigd dat we deze broodnodige transitie met elkaar kunnen versnellen. Hoe? Door krachten te bundelen op alle niveaus in de keten. Onze campagnes van de afgelopen jaren waren er dan ook niet geweest zonder de ambitieuze doelen van onze opdrachtgevers en het tomeloze enthousiasme vanuit ons gehele netwerk van chefs, telers, boeren, vissers, producenten, beleidsmakers, designers en wetenschappers. Ons hechte team van optimistische en ambitieuze denkers en doeners met een diepgewortelde liefde voor eten werkt vastberaden aan al onze campagnes. Hap voor hap.

Ik hoop dat ons magazine je inspireert, aanzet tot denken en gespreksstof biedt voor aan de keukentafel. We nodigen je van harte uit om eens bij ons aan te schuiven voor de lunch of een kop koffie.