Sta op voor je koffieboer en doe mee met de Eerlijke Koffiestaking
10-2019
Geniet jij regelmatig van een lekker kopje koffie? Je bent niet de enige! Nederlanders zijn echte koffieleuten en drinken zo’n 80 miljoen kopjes per dag. Maar de meeste koffieboeren kunnen helaas niet rondkomen van het salaris dat ze verdienen. Door te kiezen voor eerlijke koffie draag je bij aan een beter leven voor koffieboeren en een duurzame koffieteelt. Daarom organiseren we in opdracht van Stichting Max Havelaar de Eerlijke Koffiestaking op 15 oktober.
Staak mee
Drink jij eerlijke koffie op werk? Uit onderzoek blijkt dat 78% van werkend Nederland niet weet of ze eerlijke koffie drinken op kantoor. Dat is jammer, want vooral op werk wordt veel koffie gedronken en kun je dus een behoorlijke impact maken. Tijd voor actie! Doe mee met de Eerlijke Koffiestaking. Op 15 oktober roepen wij alle workaholics van Nederland op om hun koffieapparaat op het kantoor te beplakken met het materiaal uit het stakingspakket. Niet alleen thuis, maar ook bij jou op kantoor kun je een verschil maken. Vraag na wat voor soort koffie er gedronken wordt. Is het Fairtrade? Yeah! En zo niet, wordt Fairtrade Friend en laat je baas weten waarom het belangrijk is om over te stappen op Fairtrade koffie. Bestel hier een gratis stakingspakket en sta op voor je koffieboer!
Uit alle reacties die worden gedeeld op social media met #EerlijkeKoffiestaking verloot Stichting Max Havelaar tijdens de Fairtrade Week (26 oktober – 3 november) drie pop-up koffiebars met eerlijke koffie voor bij jou op ’t werk! Meer weten over de winactie? Bekijk dan deze pagina.
Waar kun je de koffiestaking terug zien?
Je kunt alles dat we voor de campagne maakte terugzien op de socialmediakanalen van Stichting Max Havelaar, op kanalen van verschillende influencers en vanaf 8 oktober ook op posters in Amsterdam, Den Haag, Amersfoort, Dordrecht of bij jou op kantoor.
https://www.instagram.com/p/B3JkJ7OnEQj/
Posters
Over Stichting Max Havelaar
Stichting Max Havelaar is verantwoordelijk voor het op de kaart zetten, uitbouwen en controleren van het Fairtrade keurmerk in Nederland. De stichting is onderdeel van een grote internationale Fairtrade beweging. Samen probeert Max Havelaar zowel bedrijven als consumenten in Nederland bewust te maken van het belang van eerlijke handel en te overtuigen dat ze een via het keurmerk makkelijk een concrete bijdrage kunnen leveren. Eerder werkte we met Stichting Max Havelaar ook samen aan de campagne Coffee to Stay.