Xenia, de peer van lekker dichtbij

Xenia Europa

STRATEGIE & CAMPAGNE
branding | social content | OOH

Hoewel appels nog steeds domineren in verkoopcijfers, scoort de Xenia-peer minstens zo goed op smaak, gezondheid en duurzaamheid. Hoog tijd dus om deze lokaal geproduceerde, vitaminerijke vrucht de aandacht te geven die hij verdient. Met het keurmerk ‘On The Way to Planet Proof’ en een biologische certificering is de Xenia-peer een gezond en verantwoord alternatief dat zich op creatieve wijze onderscheidt.

We ontwikkelde een strategie om de naamsbekendheid van de Xenia-peer te vergroten en verkoop te stimuleren in Nederland en Duitsland.

Naamsbekendheid Xenia peer bij NL consument vergroten

De campagne ‘Xenia, de peer van lekker dichtbij’ zette de Xenia-peer op humoristische wijze in de spotlight. Met typisch Hollandse nuchterheid werden de voordelen van de peer vergeleken met populaire vruchten zoals de appel, banaan en sinaasappel. Het creatieve concept kroonde de Xenia-peer tot dé ‘must-have’ in fruitschalen, dankzij zijn smaak, gemak en duurzaamheid.

Korte, opvallende online video’s, sociale media ads en OOH in negen grote steden zorgden er samen voor dat de peer niet meer over het hoofd gezien werd.

De sympathieke battle zorgde voor een mooi bereik

Zowel de advertenties op social media als de abri’s in negen grote steden hadden een looptijd van twee weken. In de eerste week werd een bereikcijfer gehaald van 1.414.791. De social media advertenties via Youtube, Facebook en Instagram resulteerden in een bereik van 450.432, 3.832.006 impressies en 11.178 doorklikken naar de website. De video’s werden boven verwachting vaak uitgekeken, met name op Youtube, wat leidde tot een ruim behaalde doelstelling met een percentage van 485% meer views.

“We zochten een gedreven en resultaatgericht bureau die ons kon helpen bij het ontwikkelen van een opvallende Xenia boodschap maar niet als eerste vraag stelt hoe dik onze portemonnee is”

Bernd Jelmar Feenstra, opdrachtgever

Samenwerkingen

Voor de campagne Appel vs Peer hebben we samengewerkt met:

  • Opdrachtgever: Bernd Jelmar Feenstra (van Xenia Europa)
  • Fotografie: Lidian van Megen
  • Design: Krista Stofberg
  • Motion design: Randy Beker
  • Geluid: Joshua Petit
  • Voice over: Sem Chouikha

OOK SAMENWERKEN?

Neem contact op met Sebastiaan via sebastiaan@foodcabinet.nl of 020 22 33 161.