Verleidelijke content om Butcha op de kaart te krijgen

Butcha

Butcha is een verfrissende non alcoholisch gebrouwen soda op basis van gefermenteerde thee. De kombucha is brewed by chefs: met een culinaire insteek gebrouwen waar bijzondere smaakcombinaties de hoofdrol spelen. 

Een mooi gerecht vraagt om een goed glas

Butcha vroeg ons om een campagne te ontwikkelen om horecaondernemers te overtuigen om de soda te serveren. Met deze campagne positioneren we Butcha als een serieus drankje voor bij een lekker gerecht. Een cola of sinas bestellen bij je chateaubriand of pasta vongole is natuurlijk niet verboden. Maar de chef dacht waarschijnlijk meer aan iets anders: een mooi gerecht vraagt om een goed glas. Wat is dan het non-alcoholische alternatief?

Get serious about soda

In een serie van 4 video’s op social media laten we horecaondernemers zien dat Butcha het juiste drankje om te combineren met lekker eten. Met Butcha op de kaart toont een chef dat hij de liefde en aandacht die hij of zij geeft aan de lunch of dinerkaart, ook geeft aan de drankkeuze. Op de gemiddelde menukaart staan meerdere bijzondere wijnen en (0.0) bieren, maar blijft de frisdrankenkaart qua avontuur flink achter. Voor consumenten geldt dat ze ‘het frisje’ vaak allang ontgroeid zijn, maar dat de non-alcoholische alternatieven voor een glas wijn zo beperkt zijn dat het toch maar weer een spa’tje of cola wordt. Butcha is daarom een upgrade voor ieder menu. 

strategie & campagne

branding | positionering | social content

OOK SAMENWERKEN?

Neem contact op met Sebastiaan Aalst via sebastiaan@foodcabinet.nl of 020 22 33 161.