Hoe kan jouw broodje kaas de grutto redden?

Vogelbescherming Nederland

STRATEGIE & CAMPAGNE
branding | positionering | social content

Met een bakje yoghurt of broodje kaas de weidevogels redden? Het klinkt gek, maar je keuze voor zuivel heeft wel degelijk impact op het lot van de weidevogels. Om hier aandacht voor te vragen ontwikkelden we met Vogelbescherming Nederland een campagne met als hoofdboodschap: ‘Red onze weidevogels. Koop zuivel van vogelvriendelijke boeren’.

Een middelenmix die raakt, uitlegt en tot actie oproept.

Omdat weinig mensen de link leggen tussen zuivel en de bedreiging van weidevogels, maakten we het probleem persoonlijk en de oplossing simpel. Met prikkelende campagnebeelden – zoals een broodje kaas of cappuccino in de vorm van een weidevogel – stelden we directe vragen: Hoe kan jouw broodje kaas de grutto redden? of Wat betekent jouw cappuccino voor de kievit? Via de Zuivelwijzer lieten we zien dat je gewoon kaas kunt blijven eten, maar dan vogelvriendelijk.De campagne nam een flinke vlucht

Met een bereik van meer dan een miljoen unieke mensen en in totaal ruim 5,5 miljoen impressies is onze boodschap wijd verspreid. Ook maakte 78.003 mensen gebruik van de Zuivelwijzer. Die mooie cijfers dragen bij aan het belangrijkste doel: dat nog meer mensen kiezen voor vogelvriendelijke zuivel om de weidevogel te redden.

Resultaten

5.549.125

Totale weergaven

481.722

Totale videoweergaven

78.880

Kliks op de Zuivelwijzer

Brechtje Albert, Vogelbescherming Nederland

“Van briefing tot evaluatie, we hebben het echt samen gedaan. Door zowel het design- als executiegedeelte van de campagne gezamenlijk op te pakken, hebben we het beste uit onszelf, de ander en de campagne gehaald!”

OOK SAMENWERKEN?

Neem contact op met Sebastiaan Aalst via sebastiaan@foodcabinet.nl of 020 22 33 161.