zorgt u voor elkaar?

Nationaal Actieplan Groenten en Fruit

STRATEGIE & CAMPAGNE
branding | positionering | social content

In 2020 stond Nederland op z’n kop door corona. Straten waren stil, winkels waren anders ingericht en het dagelijkse leven zag er ineens heel anders uit. Tegelijkertijd draaiden de Nederlandse velden en kassen op volle toeren. Midden in deze chaos kreeg de groente- en fruitsector te maken met uitdagingen: een verstoorde keten en onzekere markten.

Geen tijd om stil te zitten, maar tijd voor actie! Binnen één week ontwikkelden we daarom de campagneZorgt u voor elkaar? Zorgen wij voor uw groenten en fruit.’ voor GroentenFruit Huis en Nationaal Actieplan Groenten en Fruit.

Hoofdboodschap campagne

Van kleurrijke vrachtwagens tot zichtbaarheid in print (AD) en smaakvolle online content zoals weekmenu’s en kookvideo’s: we maakten de boodschap duidelijk. Samen zorgen we ervoor dat Nederland gezond blijft, juist in moeilijke tijden. Door de keten in beeld te brengen – van telers en plukkers tot chauffeurs en vakkenvullers – inspireren we mensen om thuis lekker, gezond en gevarieerd te blijven eten.

‘Zorgt u voor elkaar? Zorgen wij voor uw groenten en fruit’ bewees dat een krachtige boodschap, gekoppeld aan menselijke verhalen, een sector kan verenigen én inspireren. Juist in een crisis groeide de waardering voor goed eten en de mensen die dat mogelijk maken.

Ook samenwerken?

Kom op de koffie! Neem contact op met Sebastiaan.

Cases