Het verleidelijkste restaurant van Nederland

Nederlandse Aardappel Organisatie

Midden op de Amsterdamse Wallen, in het hart van de beroemde en beruchte rosse buurt, verscheen in de late zomer van 2018 een nieuwe, verleidelijke attractie: de Piepershow. In dit eenpersoons pop-uprestaurant lieten twee topchefs je kennismaken met de meest sensuele kanten van de Hollandse aardappel.

De kwestie

De aardappel combineert de beste eigenschappen die voedsel kan hebben: hij is een voedzaam ingrediënt dat duurzaam geteeld wordt, bij u om de hoek in de polder. Hij is gezond. En: hij is een culinaire duizendpoot. Veelzijdig en smaakvol. Wat wil je nog meer?

Om de aardappel top of mind te houden ontplooit Food Cabinet al sinds 2015 de Power to the Pieper!-campagne voor Nederlandse Aardappel Organisatie. Die campagne omvat een overvloed aan campagne-onderdelen (kijk maar op de projectpagina). Met de Piepershow wilde Food Cabinet de aandacht voor de campagne hernieuwen.

Campagneconcept

De Piepershow is een extreem intiem, eenpersoons pop-up eettentje op de wallen dat eventjes haar deuren opende. Chefs Freek van Noortwijk en Guillaume de Beer trakteerden de bezoeker op drie exquise gangen waarin volksvoedsel nummer 1 (de aardappel dus) een hoofdrol speelde. Veel tijd had je niet: 10 minuten later stond je weer op de stoep, verward maar bevredigd. Een wervelende Piepershow.

Food Cabinet was verantwoordelijk voor de volledige PR-actie. We hebben het concept bedacht, de PR- en socialstrategie ontwikkeld en de fotografie, film en tekst geproduceerd.

De drie gerechten van de Piepershow

Bereikcijfers

Online

4.400.000 weergaven

TV & Radio

1.500.000 bereik

Print

3.200.000 views

Resultaten

Als PR-stunt om de Power to the Pieper!-campagne in de publieke kijker te spelen was de Piepershow extreem succesvol. Op vrijdag zat het restaurant volgeboekt met verschillende BN’ers, bloggers, journalisten en online influencers. Onder andere chef Robert Kranenborg, actrice en presentatrice Katja Schuurman, culinair journalist Mara Grimm en tv-chef Hugo Kennis kwamen langs en deelden hun ervaring online.

Om het mediamoment optimaal te benutten werd daarnaast een video gemaakt die binnen drie uur na de opening van de Piepershow werd gepubliceerd op de social kanalen van aardappels.nl. Deze video kreeg in korte tijd meer dan een miljoen unieke views.

Op zaterdag was er ruimte voor reserveringen van het publiek en winnaars van de winactie die op Instagram was gedeeld. Fans van de aardappel konden een plekje reserveren en zo meekrijgen hoe veelzijdig de aardappel is.

De Piepershow genereerde veel media-aandacht; onderaan deze pagina vind je een kleine selectie.

Meer weten?

Neem contact op met Kevin Corcoran via kevin@foodcabinet.nl of 020 22 33 161.

Kevin Corcoran