Kevin Corcoran benoemd tot creatief directeur

02-2019

Food Cabinet stelt Kevin Corcoran (1986) aan tot creatief directeur. Kevin werkt sinds 2017 bij ons als art director. In zijn nieuwe rol is hij verantwoordelijk voor alle creatieve concepten, werkt nauw samen met strategen en stuurt het creatieve team van designers, copywriters en andere makers aan.

Kevin werkte eerder bij Matters Most, Natwerk en WINK. In het afgelopen jaar was hij bij Food Cabinet verantwoordelijk voor projecten als de Piepershow en de Kleine Smaakmaker. Met deze aanstelling breidt Food Cabinet de directie uit en bouwt middels gedragsveranderende campagnes, evenementen en programma’s verder aan een voedselsysteem met toekomst.

Oplossing ligt op ons bord

Kevin: “Wij creëren aanstekelijke verhalen die de doelgroep in beweging brengt. Met gedragsveranderende campagnes en programma’s laten we zien dat eerlijk, gezond en duurzaam eten niet alleen broodnodig, maar ook héél leuk, lekker en haalbaar is. Onconventionele ideeën spelen hierin een belangrijke rol. We organiseerden bijvoorbeeld het Damn Food Waste diner in vijf steden met duizenden bezoekers, openden de Piepershow op de Amsterdamse Wallen om de aardappel onder de aandacht te brengen en voeren door Nederlandse wateren om de MSC-gecertificeerde Hollandse garnaal een plek op het menu te geven. Ik ben ook erg trots op het Ga voor Kleur Lab, één van onze recente projecten waarbij we nudging toepasten in een supermarkt in samenwerking met gedragswetenschappers van de VU. Tijdens deze campagne testten we of consumenten vatbaar zijn voor positieve nudges tijdens het aankoopproces met als doel ze meer groente en fruit te laten kopen. Deze campagne is belangrijk aangezien 94 procent van de Nederlanders daarvan onvoldoende eet. Het onderzoek wordt binnenkort afgerond, we weten dan wat de exacte impact is geweest.”

Impactvol campagne voeren

Helen Kranstauber, één van de oprichters en partner bij Food Cabinet: “De gemene deler in ons team is dat we nieuwsgierig zijn, een diepe liefde voor eten hebben en geloven het anders kan én moet. We combineren onze voedselkennis, creatieve denkkracht, stevige netwerk en ruim tien jaar ervaring in de voedselbeweging. Kevin zijn visie op positief en impactvol campagnevoeren sluit helemaal aan op onze missie om Nederland te laten zien dat je zelf op een leuke en lekkere manier het verschil kunt maken. De uitbreiding van het creatieve team ging gepaard met een rebranding van Food Cabinet door designbureau Grrr, we zijn bijzonder trots op het eindresultaat. Dat Kevin daarbij ook nog eens heerlijk kan koken, ooit zijn eigen mosterdmerk bestierde en zijn recepten deelt op het Instagram-account ‘Savagecooking’ is natuurlijk de kers op de taart.”